Thir
Greetings 2014
Friday 10 January 2014 | 6:12 pm | 0 comment(s)
Assalamualaikum!
Tok! Tok! Tok! Hellooo.. Echooo! Is somebody there??
Okey, petang-petang camni memang otak agak tak berapa nak betul sikit. Post pertama pada tahun ini. Yehuuu :) Sebenarnya minggu ni takleh balik. Tapi ada hal penting. Terpaksa dan wajib balik! Takkanlah tak balik, hm. Tokki Pa saya dah takdeee. Innalillahi wa inna ilaihi rajiun.

Sedih tu ada jugak. Tapi setiap yang hidup pastilah mati. So, for what sedih lama-lama? Baik ambik iktibar dari kejadian tu kannnn. Semoga roh Tokki Pa dirahmati Allah, aamiin :') Act, tokki saya tu dah eighty years old. Jadi, takde ah terkilan mana bila dia pi sana. Dia meninggal semalam 9/1 jam lebih kurang 7.30 pagi maybe.

Masa tu aku tengah ada kelas tasmi' pagi. Pastu tetiba mama call ustaz Mukhlis. Ustaz Mukhlis pun bagi telefon dia kat aku.

"athirah, cepat kemas barang. Tokki Pa takdok doh. Kekgi mama ambik Athirah."

Gasp! Masa tu aku takde ah terkejut sangat tapi agak 'terkedu' buat a few secs.

Aku pun bagi phone ustaz balik. Aku kata ah, "ustaz, saya balik dulu eh." pastu ustaz bagi. Ustaz kata dia takde hak nak bagi kebenaran untuk balik so dia kata pasal urusan saya nak balik tu pandai-pandailah mintak dengan sekolah. Aku terus letak rehal. Orang lain pandang semacam je. Geng-geng halaqah aku pakat tanya. Aku pun jawab ah.

Masuk dorm, aku kemas-kemas barang. Cepat gila aku kemas wehh. Hehe. First time tahuuuu! Pukul 9 pagi tu, aku siap kemas. Aku pi ah call mama, pastu tak diangkat. Call papa, mama yang jawab. Mama kata diorang akan sampai in 20 mins. Hadehh, kalau tahu aku tak keluar dari kelas tasmi' tadi sebab kelas tasmi' habis kul 9.30. Then, aku baring-baring je. Hehehe.

Dahlah mama sampai time 9.30 betul-betul. Masa tu ramai orang keluar dari kelas tasmi' nak siap-siap masuk kelas pnp. So aku jadi famous kejap sebab jadi tumpuan hahahahahhahahahaha. Habis orang tanya "athirah, bakpe ni? Bakpe balik????"

Okey, kesimpulannya. Setiap yang hidup pasti akan mati. Jadi, kalau semua sedar diri yang diri kita ni bakal jenazah, jomlah sama-sama hijrah ke arah yang lebih baik. Hehe.

Sekarang ni pun ada kat rumah tok, bukan kat rumah nenek. Tengah bosan ni act. Because family aku ada kat rumah nenek. Yang ada kat rumah ni only tok and i. Mama kata aku takyah ikut pi rumah nenek sebab aku kena menghafaz quran pagi tadi. Mama kata nak ambik masa tengah hari tapi sampai sekarang tak ambik-ambik lagi. Ada urusan banyak lettewwww.

Haa, lagi satu! Aku dapat seorang sepupu baru. Sepupu ini laki-laki dongg. Comel gila nama. Wan Fathul Islam. Haha boleh jadi jekan nama ni combination Fathul Bahri dengan Izzue Islam. Kehkehkehh. And rasanya sepupu aku ni tak sempat jumpa tokki pa sebab sepupu aku ni baru dilahirkan sehari sebelum tokki pa meninggal. Kesian dia. Sama macam Nabihah dulu. Nabihah tak sempat tengok tokki aku sebelah mama yang meninggal masa 2011, and tu first time aku alami pemergian seseorang yang dalam kalangan ahli family aku.

Bila cuti macam ni, rasa bersalah ah. Rasa rindu sekolah. Hm. Tak rapat mana pun dengan form one. Memanglah kann, baru seminggu diorang masuk. Lepastu seminggu tu diorang ada minggu orientasi. Minggu depan boleh ah start kenal2 dengan diorang kann.

Woopsss, bateri netbook almost die. Charger malas nak ambik. Sempat lagi nak celoteh macam-macam kan.

Sesiapa yang baca post ni, silalah post hadiah ke pape dekat I tauu because bday kita dah nak dekat. Ahad ni 12 jan. Hihi first time sambut kat sekolah. Harap-haraplah dapat makan pizza ke, ada yang buat surprise ke. Hurmmmm. Kalau nak pos hadiah, bagitahu dekat cbox dulu k (ceh bajet macam ah glamor sangat kita ni sampai ada yang nak bagi hadiah. phuiiiii)

And now i'm not in the mood to continue my novel. Tomorrow maybe. Dari pagi sampailah sejam yang lalu aku asyik hadap netbook and baca novel kat penulisan2u. Sekarang senang. Takyah beli2 novel. Baca online je. Tapi kan, satu kelemahan baca novel online, dia tak tunjuk bab terakhir. Haihh, nak suruh belilah tu! Malas eden. Dari semalam sampai harini, dapatlah baca dua novel best hehehe. Tapi kedua-dua novel takleh baca bab2 akhir sebab dia tak tunjuk. Kfineee! Aku boleh pinjam dengan kawan ok. Selamat duit poket tahuuuu!

Memandangkan bateri tinggal 7%, aku nak mengundurkan diri. Ahad ni, makin tualah aku nampak gayanya. Greetings 2014! Be good to me, insyaAllah.

Jazakillahu khairan kathiiro, insyaAllah.
Wallahua'lam, assalamualaikum :DDD

Setiap yang hidup pasti akan mati.

Memories to remember | Moments to create
Author

Athirah, 23. You may return to your dashboard and you can follow me, perhaps? I would be really honored if you could pray for my very best in life. Best viewed in Google Chrome. Thank you :)


Chatbox


Credits


Blogskin's basecodes --> Studentkecik
Images & backgrounds --> Google
Freebies & tutorials --> The Tutobies
Cursor --> Hamba Allah
Else --> Me