Thir
A week before
Friday 5 January 2018 | 5:27 pm | 0 comment(s)
Sorry miss Nako, guna gambar miss. Hehehe

Assalamualaikum w.b.t.

Hm mama kata blog aku punya typing dah tak best. Mungkin sebab banyak campur2 bahasa? Atau mungkin sebab cerita tak menarik? Atau... (senaraikan)

Harini dah 5/1/2018. Happy new year to this blog! Ni entri pertama tahun ni kan? Sekolah dah bermula selama seminggu, aku kena jadi pengasuh dekat adik bongsu aku.

Hm seminggu jugalah asyik kena sepak tendang semua (almaklumlah selama ni takde adik lelaki. Selama ni tengok adik main patung barbie je)

Asalnya mama nak suruh aku kemas rumah, so adik duk dengan pengasuh. Tapi disebabkan oleh mama kesian dekat pengasuh tu (sebab kalau tak, mana dia nak dapat gaji) jadi kerja rumah tu dia akan handle. Dia akan datang rumah tolong kemas semua (kadang2 rasa bersalah juga sebab tak tolong tapi takpelah dua jam je rileks ok sehari tu dua jam je rasa bersalah)

Awal2 cuti haritu, punyalah semangat nak diet. Bangun pagi, lepas subuh je pergi mengaji sambil berlari atas treadmill selama setengah jam. Tapi malangnya, dua hari je bertahan hahahahahahahahah. Ok ok aku akan mula balik. *rollingeyes*

Awal2 cuti jugalah semangat juga nak belajar masak lulz. Lepastu dia jadi macam graf berkadar songsang.

Nak cakap je, birthday aku minggu depan. Pastu ada buat la makan2 sikit. Excited tu ada, tapi takut ah. Bila excited sangat kan nanti tetiba menangis heheheeheheheh. Aku dah jemput kawan2 aku dekat group batch, tapi malu ah nak cakap tu birthday 'party'. Aku cuma cakap tu majlis makan2. Nanti kan kalau cakap majlis hari jadi kan rasa macam.... hm hahahahahah.

Berita yang menggemparkan juga, ada kawan kepada mama aku request aku ajar anak dia addmaths. WHATTTTTT. Anak dia baru form 4 dan dia perempuan. Alamak weh dahlah dah lama tak belajar. Takut skill dah berkarat je. Yang aku takut, kalau aku ajar salah, kalau aku takleh jawab apa dia tanya, kalau aku tak reti ajar, kalau aku malu2, kalau aku rasa rendah diri hehehe.

Haritu kan kitorang pergi bercuti. Tapi aku tak rasa lagi la nak share sini hehe. Takpe la lain kali ah.

Sekarang ni kan, semua benda aku rasa malas. Bayangkan, aku baru tengok dua drama dan tu pun tak habis2 lagi dua2 tu. Novel yang aku beli 4 buah pun baru baca 2 bab daripada salah satu buku. Nak kerja, tapi malas. Nak jadi fasilitator untuk form 1 imtiaz pun rasa malas jadi tak nak daftar. Siapa2 ada nasihat? Huhu kalau boleh bawalah tukul pastu ketuk kepala aku (kalau nak masuk penjara sebab attempted murder boleh ah hahahahaha)

Ok bye semua semoga dirahmati Allah huhuhu.

Memories to remember | Moments to create
Author

Athirah, 23. You may return to your dashboard and you can follow me, perhaps? I would be really honored if you could pray for my very best in life. Best viewed in Google Chrome. Thank you :)


Chatbox


Credits


Blogskin's basecodes --> Studentkecik
Images & backgrounds --> Google
Freebies & tutorials --> The Tutobies
Cursor --> Hamba Allah
Else --> Me